בתחום היבוא יש לא מעט מלכודות שיבואן מתחיל או מנוסה עלולים להיתקל  בהן.

אחת הסיבות לכך שהרבה נופלים באותן מלכודות היא הפיתוי הגדול לבצע עסקת יבוא במחיר אטרקטיבי ובזמינות מידית.

בין המלכודות טמונות רשויות כמו המכס, מכון התקנים ועוד. כל רשות כזאת יכולה לגרום ללקוח הפסדים גדולים מאוד בגלל אי ידיעה וחוסר תכנון של התהליך.

איתור ספק או מוצר בחו"ל (לדוגמא סין):

בעידן הנוכחי כולם נמצאים באינטרנט והקניה נראית מאוד בטוחה אולם יש לבדוק בצורה מקצועית את הצד השני ,האם הוא יצרן מקורי? האם יש לו בעיות כלכליות או שצפויות להיות לו ?האם אני אקבל סחורה כמו שהזמנתי או שהסחורה תהיה פגומה והספק יעלם או שלא ישלח בכלל? באיזה תנאי תשלום לעבוד אתו? האם להעביר את כל הכסף מראש או חלק ממנו?  באיזה תנאי מכר לעבוד אתו? איך מנהלים משא ומתן עם הספק? ועוד הרבה שאלות.

הסכנות הן רבות והנה סיפור שקרה ליוסי (שם בדוי): יוסי מצא באתר  "עלי בבא" ספק למוצר לבית דפוס. הדוגמאות היו מצוינות ואפילו יותר טובות ואיכותיות מהמוצר שנמכר בישראל.

יוסי היה מרוצה וכבר היה מוכן להעביר את כל הכסף לספק. הספק ביקש 30% מקדמה שזה יצא 5,000 דולר ואת היתרה עם הפלגת האוניה. הספק אפילו הסכים לשלם את ההובלה הימית ושהלקוח ישלם את היתרה לאחר הפלגת האוניה וכך היה.

לאחר ההפלגה יוסי העביר את יתרת הסכום 13,000 דולר וקיבל את המכולה אפילו בזמן.

רק שהמכולה הייתה ריקה ולא היה שום זכר לסחורה  האיכותית שהובטחה לו.

מאוד מסוכן לבצע הזמנות עם ספק שמוצאים באינטרנט ללא בדיקה יסודית ומקיפה של אותו ספק.

אותו יוסי הפסיד 18,000 דולר פלוס מכס ומע"מ שהוא שילם בישראל שזה עוד 30% נוספים ,שלא לדבר על עוגמת הנפש וההרגשה הנוראית של "עבדו עלי, גנבו אותי" וחוסר האונים שאין למי לפנות.

הספק כמובן נעלם והוסר מהאתר אבל את הכסף יוסי מעולם לא קיבל בחזרה וכנראה שגם לא יקבל.

המסקנה: יש לבדוק בצורה יסודית את הספק/יצרן אתו רוצים לעבוד ואם לוקחים חברה חיצונית שתאתר אותו או שתטפל במשלוח ,חשוב שאותה חברה תיתן אחריות מלאה לאיכות המוצר והיצרן / ספק ושיהיו ערבים לכספכם.

חברה שלא תיתן לכם אחריות ושלא תשמור על האינטרסים שלכם והכסף שלכם – תוכל להביא אתכם למצב של הפסדים ולא תהיה לכם שום אפשרות לבוא אליה בטענות.

 

 

השארת תגובה